Wednesday 6 June 2012

HIJAU MERAH

Peace Upon To You Guys
*ketika ni Ku berada kat tepi jalan (pukul 2.39am) online guna wifi free..hehehe


Melihat pada tajuk tu mungkin korang rase cam "euuwww, ni mesti pasal politik ni"..
Sebenarnya sangkaan anda memang tetap sekali, tapi Ku tak nak laa di"cop" sebagai penyokong mana-mana parti politik. Undi tu kan rahsia, lagi pun mane nak cukup lagi umur Ku tahun ni nak pegi mengindi.. Next PRU insyAllah sempat..

Ok, masuk topik.. Baru-baru ni dua buah Parti Politik di Malaysia (tak kira BERSIH) ni telah menganjurkan satu perhimpunan secara aman di stadium (tarikh tak sama),
satu di Stadium National Bukit Jalil dan satu di Stadium Alor Star..

Dua parti Paling BESAR di Malaysia ni dianggarkan telah mengumpulkan berPULUH RIBU malah beRATUS RIBU rakyat Malaysia. (satu berita yang baik tentang demokrasi di Malaysia)

Gelombang Merah

Himpunan Hijau

(tak pasti antara dua gamba ni di edit tau tak) ~ehsan Google images

Tapi yang menyedihkan, ada salah satu dari perhimpunan tersebut telah dicemari oleh "unsur-unsur negatif" untuk rakyat kita sendiri.. Bukan apa, kita sebagai pemimpin perlulah menyajikan yang terbaik yang memberi manfaat kepada negara kita, baik pemerintah mahupun pembangkang.

Tambahan Parti Penganjur ni pulak adalah parti dominasi Melayu dan Islam.. Tugas seorang Islam adalah memberikan dakwah dan WAJIB keatas semua Umat Islam untuk berdakwah (termasuk yang baru memeluk Islam).

Kalau nak cakap salah menganjurkan perhimpunan "penyatuan" sebegini tak, yang salah adalah cara pelaksanaannya tu.

Contoh secara logiknya Ku bagi:
IbuBapa cakap tak minum air setan (arak) malah melarang anak-anaknya dari meminum air tersebut, tapi IbuBapa tersebut beli pula air ni letak kat rumah.. (kita ni kalau dah ade depan mata tibai jelaa)

Then adelah anak yang agak alim sikit menegur IbuBapa tersebut agar jangan beli air tersebut, tapi apa yang jadi.? Anak tu mesti akan dengar ayat ni "kau jangan nak mengajar orang tua memimpin keluarga lah, kau tu masih mentah lagi"

And then anak tu pergilah minta pandangan dari Ustaz-ustaz dan Ahli Agama.. Pastu Si IbuBapa ni pun cakap laa "tak perlulah ustaz nak bagi nasihat tentang hal agama yang remeh macam ni, semua orang tau laa"

So.? Kita nak salahkan siapa lagi.? Nak minta tolong sapa lagi kalau tak UBAH "perangai IbuBapa" tu.??

Dalam Islam tiada istilah siapa lagi better, yang ada ialah siapa yang paling banyak Pahala dapat masuk Syurga. Kalau baik tak minum arak, tak buat maksiat tapi tak bertudung.? Masuk neraka jugak..

Nanti ada yang akan cakap "ko jangan.!! hukum meletakkan sesiapa dalam Syurga Neraka bukan tugas manusia". Ku jawab senang je, Habis tu, kalau tak pakai tudung dapat pahala ke.? kalau tak dapat pahala dapat apa.? Masuk pahala.??

Kita kalau tau jahil dan salah tu pergilah belajar.. Tiada guna ada PHD sekali pun kalau agama diketepikan.

Ku Ezzat::Ku sedar, Ku sendiri pun jahil dan masih lagi belajar, banyak lagi yang perlu Ku pelajari.

Sekali lagi Ku nak sebut disini,
PAHALA YANG AKAN MENJAMIN SESEORANG TU MASUK SYURGA atau NERAKA
*Tidak memihak mana-mana Parti politik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...